- Osoba ubiegająca się o przyłączenie jej nieruchomości do sieci składa do Urzędu Gminy
pisemny wniosek o przyłączenie, który zawiera:
1) imię i nazwisko (lub nazwę) wnioskodawcy, adres, nr telefonu kontaktowego,
2) w przypadku osób prawnych odpis z właściwego rejestru wskazujący na sposób reprezentacji podmiotu,
3) określenie ilości przewidywanego poboru wody, jej przeznaczenia oraz charakterystyki zużycia wody,
4) wskazanie przewidywanej ilości odprowadzanych ścieków i ich rodzaju,
5) krótką techniczną charakterystykę obiektu do której będzie dostarczana woda i/lub z której będą odprowadzane ścieki,
6) wskazanie terminu rozpoczęcia poboru wody i/lub odprowadzania ścieków.
- Do wniosku osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci przedkłada:
1) dokument określający stan prawny nieruchomości, której dotyczy wniosek (do wglądu),
2) aktualną mapę sytuacyjno-wysokościową, określającą usytuowanie nieruchomości względem istniejącej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu,
3) wzór wniosku określa Urząd Gminy. - Jeżeli są spełnione warunki techniczne, umożliwiające podłączenie nieruchomości do sieci, Urząd Gminy w terminie do 30 dni od trzymania prawidłowo wypełnionego wniosku wraz z kompletem załączników, wydaje osobie ubiegającej się o podłączenie nieruchomości, dokument pod nazwą “Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub
kanalizacyjnej”.
Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej zawierają:
1) wskazanie miejsca i sposobu przyłączenia nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej, w tym miejsce zainstalowania wodomierza głównego i/lub urządzenia pomiarowego,
2) określenie maksymalnej ilości wody dostarczanej do nieruchomości z podziałem na poszczególne cele,
3) określenie maksymalnej ilość ścieków odprowadzanych z nieruchomości i ich jakość,
4) uzasadnienie powodów uniemożliwiających podłączenie do sieci,
5) wydane “Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej” ważne są dwa lata.